აბუ-დაბი გაერთიანებული საამიროების თვალწარმტაცი დედაქალაქია. იცოდით, რომ ლუვრი არის არა მხოლოდ პარიზში, არამედ აბუ-დაბიშიც? ბლოგში გაგიზიარებთ ინფორმაციას არქიტექტორებისთვის (და არა მხოლოდ) აუცილებლად სანახავ ობიექტზე- ჟან ნუველის პროექტირებულ ულამაზეს ლუვრზე აბუ-დაბიში

ლუვრი აბუ-დაბი უნიკალური და ინოვაციური მუზეუმია, რომელიც მდებარეობს არაბეთის გაერთიანებული საამიროების (UAE) დედაქალაქ აბუ-დაბიში, კუნძულ საადიატიზე. მუზეუმი კულტურული დიპლომატიის შედეგია არაბეთის გაერთიანებულ საემიროებსა და საფრანგეთს შორის
მუზეუმი დააპროექტა ფრანგმა არქიტექტორმა ჟან ნუველმა. არქიტექტურა იდეალურად ასახავს ლანდშაფტისთვის დამახასიათებელ სინათლისა და წყლის თამაშს
აბუ-დაბის ლუვრის მშენებლობა 2013 წელს დაიწყო და დასრულდა 2017 წლის 8 ნოემბერს. მუზეუმის
გახსნა მნიშვნელოვანი ეტაპი იყო არაბეთის გაერთიანებული საემიროების კულტურულ განვითარებაში, მან გააძლიერა ქალაქის პოზიცია ხელოვნებისა და კულტურის გლობალურ რუკაზე

საკულტო გუმბათი: ლუვრის ყველაზე გასაოცარი ელემენტი მისი მასიური, გადახლართული გუმბათია, რომელიც 180 მეტრია დიამეტრში და დაახლოებით 7500 ტონას იწონის. გუმბათი რთული გეომეტრიული ფორმების ნაზავია, შთაგონებული ტრადიციული ისლამური არქიტექტურით.
გუმბათის პერფორირებული სტრუქტურა პასიური გაგრილების საშუალებას იძლევა, რაც ხელს უწყობს მუზეუმის შიგნით ტემპერატურის რეგულირებას აბუ-დაბის ცხელ, მშრალ კლიმატში. გუმბათის ჩრდილი ამცირებს ხელოვნური გაგრილების საჭიროებას და ქმნის კომფორტულ გარემოს მუზეუმის შიგნით
სინათლის წვიმა: გუმბათის ერთ-ერთი ყველაზე ღირსშესანიშნავი ასპექტია „შუქის წვიმის“ ეფექტი. გუმბათის რთული პერფორაციები მზის ბუნებრივ შუქს ფილტრავს და საოცრად ათამაშებს ჩრდილებს. ეს ეფექტი ფინიკის პალმის ფოთლებში ყოფნის შეგრძნებას იმეორებს
მუზეუმი მოწყობილია პავილიონებით, რომელთაგან თითოეული ეძღვნება კოლექციის განსხვავებულ თემატურ ან ქრონოლოგიურ ასპექტს, პრეისტორიიდან თანამედროვე ხელოვნებამდე.
მუზეუმის დიზაინი ასევე აერთიანებს ღია ეზოებსა და ბილიკებს, რაც ვიზიტორებს საშუალებას აძლევს განიცადონ მუზეუმი თხევადი, არაწრფივი გზით. დიზაინი ქმნის ღიაობისა და გამჭვირვალობის განცდას. მნიშვნელოვან ელემენტად გამოყენებულია არაბეთის ყურის წყლების ხედები
მუზეუმი დაყოფილია 12 გალერეად, თითოეული შეესაბამება კონკრეტულ თემას ან გეოგრაფიულ რეგიონს. ეს გალერეები დაკავშირებულია ბილიკებითა და ხიდებით, რაც ქმნის ერთიანობის განცდას სხვადასხვა სივრცის მიუხედავად. მუზეუმის გეგმარება ქმნის უნიკალურ შემეცნებით გამოცდილებას
აბუ-დაბის ლუვრში გამოყენებულია ადგილობრივი მასალები – მეტალი, ქვა და ბეტონი სტრუქტურული ელემენტებისთვის. მასალების არჩევანი ხელს უწყობს მუდმივობისა და გრავიტაციის განცდას რეგიონის არქიტექტურული ტრადიციების ასახვისას. გამოყენებულია შუშის პანელები გალერეის კედლებში ბუნებრივი სინათლის შესაღწევად, რაც ქმნის უფრო ინტიმურ და ჰაეროვან ატმოსფეროს


ეკოლოგიური და კულტურული სიმბოლიზმი:
სინათლისა და ჩრდილის ურთიერთქმედება არქიტექტურული დიზაინის ცენტრალური თემაა, რომელიც წარმოადგენს დიალოგს კულტურებსა და დროის დინებას შორის. მუზეუმი თავისთავად არის სივრცე, სადაც ერთმანეთს ერწყმის სხვადასხვა კულტურა და ტრადიცია, ხოლო სინათლის დინამიური ეფექტი სიმბოლოა იდეებისა და გამოცდილების მუდმივი გაცვლისა
გუმბათი, როგორც კულტურული მეტაფორა: გუმბათის დიზაინი, რომელიც ეფუძნება ისლამურ გეომეტრიულ ნიმუშებს, არის კულტურული მეტაფორა სხვადასხვა კულტურისა და ცივილიზაციის გაერთიანებისთვის. იგი ასახავს მუზეუმის სულს, როგორც ადგილის, სადაც აღმოსავლეთი ხვდება დასავლეთს, ქმნის პლატფორმას გლობალური დიალოგისთვის ხელოვნების მეშვეობით




აბუ-დაბის ლუვრის არქიტექტურა თანამედროვე ინოვაციებისა და ტრადიციული გავლენის უნიკალური შერწყმაა. ჟან ნუველის დიზაინი ხაზს უსვამს შუქის, ჩრდილისა და წყლის ჰარმონიას. მუზეუმი მასში გამოფენილი ნამუშევრებთან ერთად, ხელოვნების ნიმუშია. ჰუროს გუნდი აუცილებლად გირჩევთ მის მონახულებას
ავტორი: ტატიანა ბაშელეიშვილი